EverQuest Next ve Sınıf Rolleri

Sınıf rollerinin çoklu sınıf sistemi ile çalışması
EverQuest Next serinin önceki oyunlarından oyuncunun hem belirli bir sınıfın aşamaları içerisinde dikey olarak ilerleyebilmesi hem de yatay olarak yeni sınıflar elde edebilmesi yönüyle ayrılıyor. Bu konudaki sınırlandırma ise sekiz tuşlu bir sistem olarak karşımıza çıkıyor: şu anda oynadığınız sınıfa ait özelliklerin olduğu ve bu özellikleri kullanmak için elinizde tuttuğunuz silaha dayanan dört tuş ve 40 sınıf bulunan sınıf sisteminden belirli sınıf özelliklerine ayrılan dört tuş daha. Keşif, görev tamamlama ve bazı savaşlardaki başarılarınız ile bütün bu sınıflara sahip olabilir, bunları karıştırarak kendi sınıfınızı yaratabilir ve kendinizi diğerlerinden farklı bir karakter olarak belirleyebilirsiniz. Yetenek ve silahlarımızı çarpışma dışında düzenleyebileceğiz, böylece belirli karşılaşmalara uyum sağlayabilir ve diğer oyunlarda olduğu gibi sıkışıp kalma durumundan mümkün olduğunca kurtulabiliriz.
Bu çoklu sınıf sisteminin sınıf rollerine ne gibi bir etki yaratacağı oyuncular tarafından pek çok spekülasyona yol açtı. Neticede sınıflarımız arasından seçip karıştırarak kendi Savaşçı-Düzenbaz-Şifacı hibridimizi oluşturabileceksek neden diğer oyunculardan yardım isteyelim ki? Bunu şöyle bir senaryoyla açıklayabiliriz:
Savaşçı-Düzenbaz-Şifacı karakterinizle kırlarda dolaşırken yalnız, kendi başına oturan ve kitap okuyan bir Orc’la karşılaşıyorsunuz. Ya da kitabı yiyor da olabilir. Durdurulamaz bir çoklu-sınıflı güç olduğunuzu düşündüğünüzden, bu Orc’u öldürüp Norrath’ı bir tehditten daha temizlemiş olacaksınız. Ama ne yazık ki bu Orc, Chuck Norris’in Döner Tekme Kılavuzu kitabını okumakta, yani işiniz zor. Bu aslında basit değil mi? Tüm yapmanız gereken Düzenbaz DPS yeteneklerinizden birini başka bir Şifacı büyüsüyle değiştirerek kendinizi ayakta tutmak. Fakat bu, önceki kadar hasar veremeyeceğiniz, çarpışmanın daha fazla süreceği ve Orc’u yenemeden kendinizi iyileştirmede kullanacağınız mananızın bitebileceği anlamına geliyor.
Bu noktadan sonra önünüzde iki seçenek var: Ya bu Orc’tan kaçıp, bir yerlerde bir mahzende saklanıp diğer masum NPClerin canı için dua edeceksiniz, ya da arkadaşınızın size katılmasını sağlayacaksınız! Fakat arkadaşınız da sizinle aynı şekilde Savaşçı-Düzenbaz-Şifacı ise, Orc yine yüksek güçte saldırılar yapacak ve DPSiniz onu indirmek için yeterli olmayacak. Aslında, eğer siz çarpışmanın tanklama kısmıyla biraz da DPS kısmını üstlenseniz, arkadaşınız da temel olarak iyileştirmeye odaklansa, kesinlikle daha kolay olabilir! Buna rağmen çarpışma biraz yavaş gibi. Ne kadar hasar alıp verdiğiniz ve arkadaşınızın sizi ne kadar iyileştirebildiğiyle Orc’un size ne kadar hasar verdiği arasında dönen bir yarışa benziyor. Fakat o da ne! Bir başka Savaşçı-Düzenbaz-Şifacı daha oyuna giriyor ve o fena Orc’un işini bitirmenize yardım etmek istiyor! Artık siz sadece tanklamaya, arkadaşınız iyileştirmeye ve yeni gelen de verebileceği kadar hasar vermeye odaklanabilir.
Gördüğünüz gibi, seçilmiş tank, iyileştirici ve hasar vericimiz var artık. Artık bu Orc sizin onu gömdüğünüz küçük bir kraterin dibinde ve siz ve iki arkadaşınız onun gibi diğer Orcları aramaya karar veriyorsunuz. Hali hazırda maksimum verimlilikte olacak şekilde grubunuzu kurduğunuzdan, neden bu şekilde devam etmeyesiniz ki? Daha da fazla Orc katledildikçe fark ediyorsunuz ki siz Tanklamaktan, diğer arkadaşlarınız da iyileştirmek ve hasar vermekten hoşlanıyor. Daha fazla içeriği tamamladıkça, rolünüzde daha da iyileşiyorsunuz, arkadaşlarınız da kendi rollerinde. Böylece “kutsal üçlü”ye tekrar kavuşuyoruz.
Hatırlamalıyız ki bu sadece bir Orc için. Çok fazla sayıda Orc ya da Güney Antonica’nın Büyük Orc Yöneticisi’ni (Üçüncü) indirebilmeniz için, üç kişiden çok daha fazla kişiye ihtiyacınız olacak. İşte tam da burada oyunun sosyalleşme kısmı devreye giriyor. Oluşturduğunuz küçük grubunuz tekil karşılaşmalar ve üç kişilik grubunuza uygun içerikler için yeterli olabilir, fakat sıra daha büyük bir grup ya da raid bulmaya geldiğinde kimle grup kurduğunuzu öğrenmeniz gerekir. Sırf bir kişi Şifacı sınıfını kazandı diye iyileştirmede iyi olacakları manasına gelmez. Aynı şekilde sırf bir kişi Savaşçı sınıfını açtı diye Orclar şifacılarınızın peşine düştüğünde grubunuzu nasıl koruyacağını biliyor olmayabilir.
Gerçek hayatta ya da oyun içi her yetenekte olduğu gibi, bir sınıfta ustalaşmak alıştırma gerektirir. Sırf bir sınıf açık ve seçilebilir demek, A oyuncusunun B oyuncusuyla aynı klasmanda olduğunu göstermez. Geliştiriciler, sırf bir oyuncu ayrıldı diye bir guildin çökmesini istemediklerini dile getirdiler. Sistem şöyle işliyor; herkes yeni bir karakter yaratmaya gerek kalmadan o sınıfa erişebilecek. Böylece o sınıfla biraz pratik yaptıktan sonra, ayrılan kişinin yerini doldurmak, sıfırdan yeni bir karakter kasmaktan çok daha kısa sürecektir ki bu süre, eğer o sınıfla biraz oynandıysa ya da ona benzer bir sınıfla zaman geçirildiyse daha da kısalacaktır.
EverQuest Next, oyuncuların oyunu nasıl oynamak istediklerini seçebilmelerine olanak tanımak için tasarlandı. “Kutsal Üçlü”, kendilerini bir sınıfa ve oynanış şekline adamak isteyenler için mevcut ve elinden her iş gelen bir karakter yapmak isteyenler için de istedikleri gibi özellikleri ve yetenekleri seçip birleştirmeleri mümkün.