L.A. Noire Hakkında Bilmeniz Gereken Herşey

Rockstar ve Team Bondi ortak yapımı L.A. Noire yılın en çok beklenen oyunlarından biri. Rockstar’ın imzası haline gelen açık uçlu oynanış sistemi ile nefes kesici orjinallikteki araştırma ve sorgulama sistemlerini bir araya getiren bu karanlık dedektiflik hikayesi, 1940 Los Angeles’ının karanlık kalbinin içine bakıyor. İşte oyun hakkında bilmeniz gereken en önemli detayları sizin için bir araya getirdik.
Yapımcılar
L.A. Noire Rockstar için ender durumlardan biri – oyun şirketin yetenekli kurum içi stüdyolarından biri tarafından geliştirilmiyor. Oyun Rockstar ve Team Bondi’nin ortak çalışmalarıyla ortaya konuluyor. Team Bondi, Sony’nin PS2 için çıkardığı Guy Ritchie esintili açık uçlu dünyaya sahip suç oyunu The Getaway’i yapan Team Soho’sunun başı Brendan McNamara tarafından kurulmuş Avustralyalı bir firma. Aslına bakarsak, L.A. Noire bir SCEA projesiyken, daha sonra Rockstar ve onun ana firması Take Two Interactive’in yanında yer bulmuş. Oyunun geliştirilmesindeki diğer bir önemli not ise Team Bondi’nin alt kuruluşu Depth Anaysis tarafından yaratılan çığır açan yüz yakalama animasyon teknolojisi.
Teknik olarak bir şirket içi proje olmasa da Rockstar oyunu yönlendirmeye olabildiğince yardım etmiş. Rockstar’ın üst yapımcısı Jeronime Barrera (ki Barrera yakın zamandaki tüm Rockstar oyunlarının çıkmasına yardımcı olmuştur) Team Bondi ile sıkı bir çalışma ortamı oluşturarak, Rockstar’ın diğer oyunlarında bulunan detaya ve oynanışa olan özgün öneme sahip olmasını sağlamaya çalışmış.
Teknoloji
Oyunlar yakın zamanda yüz animasyonları olarak çok yol katettiler, fakat çoğu oyun halen animasyoncuların oyun içi karakterlerin suratındaki her bir ifadeyi oluşturmak için saatlerce uğraştığı geleneksel CG tekniklerine bel bağlamakta. L.A. Noire ise Team Bondi’nin kardeş şirketi Depth Analysis tarafından geliştirilmiş, oyun içinde hareketleri yakalamak için kullanılan motion capture yani hareket yakalama tekniklerine benzer bir yüz “yakalama”ya olanak tanıyan yeni bir teknikle güçlendiriliyor. Hareket yakalama ve bu teknik arasındaki büük fark ise Depth Analysis’in işlemi tamemen kameralar ile fiziksel işaretçiler olmadan yapılıyor olması.
Aslında bu olay bir filmde bir sahnenin çekilmesine benzer. L.A. Noire’daki aktörler, makyaj ve dönemin saçları yapılmış gerçek aktörler. 32 stereo kameralı 360 derece düzenekli bir odada oturuyorlar. Aktör sözlerini okudukça kameralar anlık olarak aktörün kafasının üç boyutlu modelini oluşturuyor, tüm yüz mimiklerini yakalıyor, tüm diyaloğu kaydediyor ve bütün verileri oyun tarafından kullanılabilir bir hale getiriyor. Sonuç ise herhangi bir oyunda gördüklerinizden katlarca daha iyi yüz animasyonları. Bu, gerçek bir duygu verebilmeyi ve daha önemlisi sorguladığınız kişilerin yüzlerini okuyabilmenizi sağlıyor. Böylesine gerçekçi animasyonlar olmadan böyle bir oyun yapılamazdı.
Beklendiği gibi Depth Analysis bu teknolojiyi başta film endüstrisi olmak üzere diğer şirketlere de pazarlıyor.
İşte bu prosesi açıklayan video.